۱۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۲۴

مجاهدي:

افزايش صيد غيرمجاز تهديدي براي شيلات هرمزگان است

افزايش صيد غيرمجاز تهديدي براي شيلات هرمزگان است

بندرعباس - خبرگزاري مهر: معاون صید و بنادر ماهيگيري سازمان شیلات ايران گفت: افزايش صيد غيرمجازاز جمله تهديدات شيلات هرمزگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علي اصغر مجاهدی بعد از ظهر سه شنبه در نشست ستاد توسعه شیلات استان هرمزگان، اظهار داشت: تنوعی که از نظر محیطی و جغرافیایی در استان هرمزگان وجود دارد متفاوت از سایر نقاط است.

وي ادامه داد: هداف گذاری خاصي می تواند برای جزایر مختلف صورت گیرد و موقعیت را برای توسعه شیلات فراهم كنيم.

معاون صید و بنادر ماهيگيري سازمان شیلات ايران افزود: ایجاد ظرفیت های صنعتی شيلاتي بعد از صید در استان هرمزگان بسیار حائز اهمیت است.

مجاهدي خاطرنشان كرد: تهديداتی نيز در اين استان وجود دارد که قابل پیشگیری است و می توان با تمهیداتی از بروز آن جلوگیری كرد كه از جمله مي توان به توسعه صید غیرمجاز در سالهای اخیر در استان اشاره كرد كه بايد بتوانیم برنامه های بازسازی و بهسازی را در اين زمينه اجرایی کنیم.

همچنين در اين نشست پرويز محبی مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به جایگاه بسیار ویژه شیلات در استان هرمزگان، عنوان كرد: در کشور ما 839 هزار تن انواع آبزیان تولید و 17 درصد پروتئین مورد نیاز مردم از آبزیان تامین مي شود و بیشترین میزان صادرات آبزیان از هرمزگان انجام می شود.

وي ادامه داد: 36.5 درصد صید کشور مربوط به استان هرمزگان است و از نظر تعداد صیادان رتبه اول کشور را داریم و همچنين 22 بندر صیادی در هرمزگان وجود دارد كه 10 بندر به تعاونی های صیادی و بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل شیلات هرمزگان به قابلیت ها و فرصت های شیلاتی استان  هرمزگان اشاره كرد و اظهار داشت: اراضی مستعد پرورش میگو، وجود 85 هزار تن ظرفيت تولید میگو و 90 هزار تن ظرفیت پرورش ماهیان دریایی در قفس از جمله ظرفيت هاي مهم استان است.

محبي افزود: چهار سایت پرورش ميگو توسط بخش خصوصی در حال احداث که می تواند 770 تن میگوی پرورشی را به ظرفيت استان اضافه کند كه مسائل و مشکلاتی از جمله در زمينه بحث زیرساخت برق و تسهیلات بانکی دارند.

وي گفت: برنامه توسعه صید فانوس ماهیان نيز كه از منابع کمتر بهره برداری شده هستند، کمک شایانی به کاهش فشار به ذخایر آبزیان می کند.

کد خبر 2385104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha